Vanguard - tank by Czwarty

Napisany przez  wtorek, 15 kwiecień 2014 15:03
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

vanguard tank

  1. Wprowadzenie
  2. Drzewko talentów
  3. Ekwipunek
  4. Umiejętności
  5. Rotacja
  6. Dodatkowe porady

1. Wprowadzenie

Klasa ta jest polecana jako pierwszy tank. Ze wszystkich trzech w całej grze uznana za najłatwiejszą w prowadzeniu, nie jest może najtwardszą, ale za to wybacza wiele błędów początkującemu adeptowi sztuki tankowania i poprzez swoją budowę pozwala mało doświadczonym graczom w pełni skupić się na mechanikach i zagrożeniach.

 

U vanguarda próżno szukać finezyjnych skilli defensywnych, tak jak u guardiana, które umożliwiają przeżycie nawet w najbardziej beznadziejnej sytuacjach, ale w przeciwieństwie do rycerza z mieczem, nasz trooper opiera się na tarczy osobistej, która pochłania lwią część obrażeń zadawanych przez przeciwników, dostajemy również rekompensate w postaci większego zasięgu (więcej umiejętności, z których możemy korzystać już z 30 metrów), czy też moim zdaniem lepsze AOE.

 

Natomiast w porównaniu do shadow'a, który zdaniem graczy zrobi największy DMG ze wszystkich tanków w grze (a co za tym idzie - najlepsze trzymanie aggro), vanguard jest klasą zdecydowanie mniej skomplikowaną, tutaj nie musimy pilnować swoich buffów, debuffów, czy też stacków które pozwolą nam na bardziej korzystne wykorzystanie naszych umiejętności. Wymaga mniej skupienia, przez co w porównaniu z konsularem i jego świetlnym mieczem jest uznawany za "nudną klasę".

 

Jednak jakie by nie były za i przeciw, gwarantuję Ci że każda grupa będzie chciała mieć w swoich szeregach świetnego wyszkolonego vanguarda.



2. Drzewko talentów

2. Ekwipunek

Bonus setowy

(2) Increase the duration of Riot Gas by 2 seconds and the duration of Reactive Shield by 3 seconds.
(4) Increases Melee, Range, Tech, and Force defense by 2% .


(2) Zwiększa czas trwania Riot Gas przez 2 sekondy, i wydłuża czas trwania Reactive Shield przez 3 sekundy
(4) Zwiększa redukcję wszystkich rodzajów obrażeń (Melee, Range, Tech, and Force) o 2%. Na stałe zmniejsza otrzymywane obrażenia.

Statystyki

Aim - mainstata
Endurance - hapsy
Armor Rating - o..
Demage reduction - .........
Defense Chance - shjvfgdhfhdf
Shield Chance - statystyka odpowiadająca za szybkość rzucania (channelowania umiejętności). Redukuję również długoś global cooldown-u (czas po którym możliwe jest wykożystanie następnej umiejętności) - nie istotne dla tanka 

Shield Absorbtion - 48,59%

 


Statystyki mojej postaci (stim, gear 180):
Endurance - około 2000 Health - 44290
Armor Rating - 8030 (statystyka zależna od założonych armoringów)
Demage reduction - 40,45%
Defense Chance - 21,87%
Shield Chance - 37,56%
Shield Absorbtion - 48,59%
Aim - 2000+
Accuracy - Melee 94,00%, Force - 104,00%

 

Modyfikatory ekwipunku

Stim: +70 Defense Rating i +169 endurance.

Lufa (Barrel):

Kryształ (Cristal): Mainhand i Offhand - Koniecznie +41 Endurance:


Modyfikator zbroji (Armoring): - Armoring określają ilość posiadanego życia, oraz wartość armoring ratingu. W trakcie dobierania armoringów miej na uwadze priorytety
1. Bonus setowy
2. Ilość życia
3. 'Armor rating'


Doradzam nie przedkładać ratingu nad bonus setowy.

Przykładowo: jeżeli posiadasz armoring 162 z bonusem setowym, nie wymieniaj go na 180 bez bonusu.

Mody:
Dla tanka można znaleźć 2 rodzaje modów, z których każdy ma 3 typy:
1. Absorbtion:
- suma statystyk = 213,
- suma statystyk = 207,
- suma statystyk = 212,
2. Defense:
- suma statystyk = 213,
- suma statystyk = 207,
- suma statystyk = 212,

Naszym zadaniem, w trakcie kolekcjonowania sprzętu jest jak najbardziej przybliżyć się do wartości określonych w tabeli powyżej. Jeżeli chcesz uczestniczyć w operacjach jako tank na poziomie trudnym, nie zaprzątaj sobie głowy przekładaniem modów, czy augmnentów za każdym razem kiedy zaczynasz inną operację.
W przypadku poziomu trudności 'Koszmar' najprawdopodobniej będzie to konieczne, dlatego zbieraj 'Mody' tak by mieć możliwość dostosowywania swoich statystyk do sytuacji.

Aby zbliżyć się do wartości zawartych w tabeli powinieneś mieć następującą konfiguracje (mając na uwadze odpowiednią liczbę Enhancementów i Augmnentów):

Ogólny (Common) : 2 x i 7 x
Dread Fortress: 9 x
Dread Palace : 5 x i
4 x - dla większej ilości HP lub
4 x - dla większej absorbcji tarczy

Ehancmenty:
Tutaj również są dwie grupy jednak po dwa typy
1. Absorbtion:
- suma statystyk = 204,
- suma statystyk = 209,
2. Defense:
- suma statystyk = 209,
- suma statystyk = 204,

Jako, że obrona przed obrażeniami u shadowa opiera się na tarczy, najlepszym rozwiązaniem jest wybór enhancementów zwiększających 'aborb rating'.
Ogólny(Common), Dread Fortress i Dread Palace: 7 x

Augmenty
,
,
,
,

Aby zamontować 'Augment' konieczne jest stworzenie w nim dodatkowego slotu, który można zrobić za pomocą: , przy terminalu modyfikowania itemów. Ne Republikańskiej Flocie znajduje się w prawym górnym rogu mapy, obok nauczycieli umiejętności drużynowych.


Relikty
Polecane przeze mnie:
1.
1.
Obydwa wyżej wymienione relikty uważam za najlepsze ponieważ działają stosunkowo często (20 sekund cd) oraz dają rozsądną dodatkową wartość obronną.
Alternatywa:
2. - dodatkowoa odpałka do shielda i absorba
3. - dodatkowa odpałka do defense
4. - bardzo długi CD (40 sekund), zmniejsza obrażenia o 1360 przez 6 sekund, moim zdaniem można było by go używać gdyby cd był zmniejszony o połowę.



4. Umiejętności

Ion Cell - stancja w której nasza postać przemienia się w tanka. Kiedy jest aktywna od czasu do czasu nasza postać zadaje dodatkowe wewnętrzne (internal) obrażenia przeciwnikowi, którego aktualnie bije, zwiększa 'armor rating' o 130%, szansę na aktywację tarczy o 15%, odporność na wewnętrzne i elementalne obrażenia o 9%(z drzewka), oraz wielkość generowanego threata o 100%. Niestety w trakcie działania tej umiejętności obrażenia przez nas zadawane są zredukowane o 5%. CD: GBC
Ofensywne
Hammer Shot - Podstawowy atak, zadaje bardzo małe obrażenia - używać w ostateczności, kiedy nie ma mocy na nic innego. CD: GBC
Stockstrike - podstawowa umiejętność, zadaje średnią ilość obrażeń generując przy tym przeciętnego threata. 30% szansy na to że aktywuje CD: GBC
Shadow Strike - możliwe do użycia stojąc naprzeciwko bosa dzięki efektowi . Używać gdy dostępne zamiast Double Strika czy Spinning Strika. CD: GBC
Shadow Wrap - buff na który mamy 70% szany po atakach za pomocą Double Strike i Spinning Strike. Powoduje, że następny ataka Shadow Strike będzie kosztował 50% taniej oraz, że będziemy mogli go wykonać stojąć twarzą do przeciwnika. CD: GBC
Slow Time - obszarowa umiejętność generująca dużą ilość threata. Może udeżyć do 5 przeciwników zmniejszając każdemu zadawane obrażenia o 5%. CD: 9 sec
Force Breach - umiejętność, która w specializacji Tankowej przemienia się na umiejętność obszarową. Może udeżyć do 5 przeciwników, znajdujących się w nie za dużej odległości od siebie, redukując ich celność (accuracy) o 5%. CD: X sec
Telekinetic Throw - dystansowa umiejętność (10m). Wykożystywać jedynie z 3 x Harnessed Shadows, które spowodują załadowanie efektu Shadow Protection. Każde udeżenie przeciwnika w trakcie trwania tej umiejętnośći nabija jeden dodatkowy Shadow Protection (maksymalnie 4). CD: 6 sec
Harnessed Shadow - umiejętności Project i Slow Time powodują zwiększenie o 1 ilości stucków tego buffa, maksymalnie można zebrać 3 na raz. Kazdy stuck zwiększa obrażenia umiejętności Telekinetic Throw. Jeżeli użyjesz Telekinetic Throw-a na 3 stuck-ach Harnessed Shadow dodatkowo załaduje (lub odnowi) efekt shadow protection.
TIP: Nie używaj Telecinetic Throw z inną ilością stuck-ów Harnessed Shadow niż 3.
CD: N/A
Project - mocny dystansowy atak, który jest podstawową umiejętnością generującą dużo threata - używać co cooldown, lub z Particle Acceleration. CD: 6 sec
Particle Acceleration - potężny efekt, na który jest 30% szansa po wykożystaniu Double Strika, Shadow Strika, Whirling Blow albo Spinning Strika. Gdy się pojawia natychmiast kończy się CD na Project, oraz powoduje następne udeczenie tej umiejętności krytycznym.
TIP: Jeżeli masz załadowany Particle Acceleration, aktywacja Force Potency spowoduje, że następny Twój Project zada dodatkowe 50% obrażeń.
CD: 6 sec
Mind Crush - Używać na przeciwnikach, jeżeli nic nas nie bije, lub gdy przeciwnik reflektuje obrażenia inne niż wewnętrzne(internal).
Rozpocznij również rzucanie tej umiejętności, jeżeli bos, którego tankujesz stał się odporny na wszystkie ataki, i wiesz że pod koniec rzucania tej umiejętności tę odporność straci.
CD: 15 sec
Spinning Strike - Poniżej 30% życia przeciwnika używać zamiast Double Strika. CD: 6 sec
Force Potency - Jest umiejętnością zwiększającą szansę krytycznego uderzenia dla wszystkich ataków typu Force o 60%. Dodatkowo na czas aktywacji zwiększa zasięg Telecinetic Throw do 30 metrów. CD: 90 sec
Obszarowe
Mortar Volley - obszarowa umiejętność generująca dużą ilość threata. Może udeżyć do 5 przeciwników zmniejszając każdemu zadawane obrażenia o 5%. CD: 9 sec
Pulse Canon - umiejętność, która w specializacji Tankowej przemienia się na umiejętność obszarową. Może udeżyć do 5 przeciwników, znajdujących się w nie za dużej odległości od siebie, redukując ich celność (accuracy) o 5%. CD: X sec
Explosive Surge - bardzo droga, mało efektywna umiejętność zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom znajdującym się obok. Używać w sytuacji kiedy konieczne jest trzymanie dużej ilości przeciwników na sobie. CD: GBC
High Impact Bolt - używać tylko przy ścianie, ewentualnie w rogu aby nie rozpychać przeciwników. Jak również przydatna umiejętność kiedy chcemy odepchnąć zagrożenie od siebie. CD: 20 sec


Defensywne
Reactive Shield - zwiększa redukcje obrażeń o 25%, wielkość zadawanych przez naszą postać obrażeń o 100% oraz szansę na wystąpienie efektów Combat Technique o 35% przez kolejne 15 sekund. Dodatkowo przywraca 15% życia. CD: 2 min
Adrenaline Rush- Zwiększa szansę na uniknięcie bezpośrednich i zasięgowych ataków o 50%. CD: 2 min
Shoulder Canon- usuwa negatywne efekty, oraz zwiększaja odporność na wewnętrzne obrażenia o 200%. CD: 60 sec
Apteczka - - Traktuj to jako dodatkową odpałkę, używaj apteczek jeżeli masz małą ilość życia i widzisz, że w drużynę weszły duże obrażenia. CD: 90 sec
Adrenal - - Kolejna dodatkowa odpałka defensywna dzięki której zwiększamy szansę na aktywację tarczy, oraz wielkość zaabsrobowanych przez nią obrażeń. CD: 3 min


Tankowe
Neural Jolt - zmusza pojedynczego przeciwnika, żeby przez kolejne 5 sekund atakował Ciebie, oraz zwiększa Twojego threata o 110% w stosunku do aktualnego największego threata. CD: 15 sec
Sonic Round - zmusza wszystkich przeciwników w odległości 15 metrów od Twojej postaci do atakowania jej przez kolejne 5 sekudn. Zwiększa Twojego threata o 110%w stosunku do aktualnego największego threata - liczone dla każdego przeciwnika osobno. CD: 45 sec
Harpoon - Przyciąga słabszych przeciwników do Ciebie. Generuje ponad 8k Threata na każdym przeciwniku na którym zostanie on wykorzystany. CD: 45 sec
Guard - zmniejsza obrażenia dla guardowanej osoby o 5% (jeżeli znajduje się w odległości do 30 metrów), oraz zmniejsza generowanego przez nią threata o 25%. Żeby założyć komuś guarda nie możesz stać bardzo blisko tej osoby (tj. 1metr). CD: GBC


Dotatkowe
Riot Strike - przerywa cast/channel umiejętności rzucanej przez przeciwnika. CD: 12 sec
Hold The Line - na 2 sec zwiększa szybkość poruszania się do 150%. CD: 20 sec
Force Cloak - powoduje że nasza postać znika i na 10 sekund staje się ona praktycznie nie wykrywalna. Niestety w trakcie przebywania w cieniu leczenie jest niemożliwe. CD: 2 min
Stealth - maskuje naszą postać, która jest niewidzialna dla wrogów. Używać w celu podejścia na odpowiednią odległość do bosa bądź rostawienia Phase Walk'a, lub uśpienia przeciwnika. CD: GBC
Blackout - zwiększa jakość maskowania - przez krótki okres działania umiejętności jesteśmy niemal nie do wykrycia. CD: 60 sec
Mind Maze - oszałamia przeciwnika na 60 sekund, który w tym czasie nie jest w stanie nic zrobić. Efekty przerywa się po 60 sekundach, lub jakichkolwiek zadanych mu obrażeniach.
Możliwe jest jedynie oszołomienie przeciwników biologicznych, oraz nie uczestniczących w walce.
CD: GBC
Cyro Granade - oszołamia przeciwnika (stunuje) na 4 sec, zadaje dodatkowo małe obrażenia. Można aktywować ją z odległości do 10 metrów. CD: 60 sec
Neural Surge - umiejętność do użycia tylko z cienia (nie polecam inwestowanie w umiejętność umożliwiającą używanie go również poza). Przewraca słabszych przeciwników na ziemie oszołomiając ich na 2 sekundy. W trakcie walki ze słabszymi przeciwnikami do użycia dzięki Force Cloak. CD: 30 sec


5. Rotacja

Pojedynczy przeciwnik
Przed walką

Naszym pierwszym zadaniem jest ustawienie Phase Walk w miejscu, z którego medycy będą mieli zasięg do leczenia wszystkich, tak aby nie zostać wykrytym przez przeciwników.
TIP: Pamiętaj, że w przypadku niektórych bosów jest to nie możliwe, ponieważ mimo cienia Cie wykryją. Miej na uwadze środowisko!
+ podchodzisz na miejsce ewentulanie
Priorytety miecza

Shadow opiera się na odpowiednim wykożystaniu buff-ów, które pojawiają się po wykożystaniu umiejętności. Bacznie obserwuj miejsce buff-ów swojej postaci i wykożystuj możliwości swojej postaci maksymalnie.
Rotację tę kończysz gdy aktywuje się Particle Acceleration, bądź za chwile zejdzie CD z Project.
1. Nie ma żadnych efektów
2. Żaden efekt się nie pojawił
3. Particle Acceleration oraz Shadow Wrap pojawiają się w tym samum momencie
Bos poniżej 30% i:
4. Spinning Strike bez CD i pojawia się Shadow Wrap
5. Spinning Strike bez CD bez Shadow Wrap
6. Spinning Strike nie zszedł z CD
7. Spinning Strike nie zszedł z CD i pojawiły się dwa efekty na raz

Jeżeli został użyty Project pomijamy go po atakach mieczem w rotacjach zamieszczonych poniżej.
1. = -> ->
2. = ->
3. = -> -> ->
Przeciwnik poniżej 30%
4. = -> ->
5. = ->
6. = -> -> ->
7. = -> -> -> ->
Rozpoczęcie walki - bos mobilny
Zaczynamy na 30 metrach, aby bos mógł do nas samodzielnie dojść.

Cyfry oznaczają priorytet w wykożystywaniu umiejętności.
-> -> -> -> -> -> -> do proc. lub końca CD na: -> -> ->
Rozpoczęcie walki - bos stacjonarny/teleportujący się
Rozpoczynamy na 10/15 metrach tak by biegnąc w strone bosa po użyciu pierwszego skilla GBC zszedł i umożliwił aktywację następnego.
TIP: Jeżeli Twoje DPS-y uwielbiają się na samym początku odpalać ze wszystkiego, nie dając możliwości wygenerowania odpowiedniego aggro, po użyciu Force Pull aktywuj Battle Readiness.
-> -> -> -> -> ->
-> ->
Podstawowa rotacja
Naszym głównym zadaniem jako Shadow Tank jest utrzymanie Shadow Protection. Zbieramy więc Harnessed Shadows x 3 (Project, Slow time, Project), a następnie używamy Telekinetic Throw. Dodajemy Force breach po co drugim użyciu Telekinetic Throwa, które obniża celność bosa.
-> -> -> -> -> (co drugi telekineticthrow)
Bos poniżej 30% -> -> -> -> -> (co drugi telekineticthrow)
Boss jest immiune i kończy akurat casta Tak, żeby wszedł zaraz po tym jak bos stanie się podatny na ataki.

AOE
Rozpoczynamy rotacje Slow Time, oraz Force Breach, które mają znaczny zasięg i nimi najłatwiej jest udeżyć wielu przeciwników znajdujących się obok siebie.
Jeżeli przeciwnicy są daleko, możemy użyć Project na konkretnego moba(który został oznaczony jako pierwszy do zabicia), a dopiero w momencie gdy wszystcy wrogowie znajdują się obok nas aktywujemy zdonlonść Whirling Blow.
-> -> -> ->


6. Dodatkowe porady.

Kinetic Ward aktywujemy za każdym razem kiedy się kończy - niezależnie, czy schodzi ostatni stuck, czy kończy się buff.

TIP: Przypisz go do klawisza, który możesz łatwo nacisnąć bez wpływu na wykonanie innych akcji (u mnie, środkowy klawisz myszy)
Bos przygotowuje się do potężnego ataku - czytaj taktyki i testuj. Większość ataków, które są przygotowywane przez bosy można odbić całkowicie używając w odpowiednim momencie Resilience.

Deflection działa na ataki podstawowe - używaj go jak masz mało życia i widzisz że reszta drużyny też ma problemy, bądź gdy jesteś pewny, że nie dostaniesz heala przez pewien czas.

Battle Readiness - zmniejsza wszystkie zadawane nam obrażenia o 25%, używaj w krytycznych sytuacjach i jak masz mało życia jako, że umiejętność ta odnawia Ci jego część.
/ / Nie aktywuj tych odpałek na raz!
"Odpal się!" - dodatkowo
Adrenala możesz używać co 3 minuty w trakcie walki pomaga zmniejszyć liczbę obrażeń które w Ciebie wchodzą.
"Odpal się!" - kiedy brak odpałek?
Jest to delikatny zamiennik, który może uratować życie, ale zabić rajd. Czynność musi być zrobiona bezwzględnie szybko i bezbłędnie. Czas przebywania w ukryciu powinien być jak najkrótszy jako, że nie możemy być w takim stanie leczeni.
Skutki mogą być różne w zależności od tankowanego bosa, podstawowymi zaletami są przywrócenie Shadow Protection na 4 stucki, przywrócenie życia, oraz zwiększenie threata.
PRO TIP: Apteczki możesz użyć raz na całą walkę - chyba że wyjdziesz z walki.Za każdym razem kiedy aktywujesz umiejętność Force Cloak resetowana jest blokada używania apteczki.
-> ->
CC na ada -> ->
Stun na ada
Stun na ada - bez Force Stun-a ->
Zdejmij sobie debuff.

 

Czytany 978 razy Ostatnio zmieniany piątek, 18 kwiecień 2014 00:34
Więcej w tej kategorii: Shadow - DPS - Infiltration »
Zaloguj się, by skomentować